السبت، ٢١ يوليو ٢٠٠٧

بتغر واسميها قصيدة


بتعب


لمّا يطول اللف


واتغرب جوه مدينتي..


وأجري وأجري


لما أدوخ


أقف


متحير من حيرتي


واطلع وادخل


جوهblogs


شايله آهات


..ولاد وبنات


والحبر


يوم ما بيعصي ف ايدي الحرف


أتجنن


واقتل نفسي يوماتي بصبري


بسكوتي الشارد


بكياني البارد..


مش هتحمل


اتعب اكتر..


ايه يا حبيبتى


ليه اتأخرتي؟؟


دا الصبر دبحني بسكينته البارده


وانتى بعيد


وداسنى اليوم بساعاته


والشهر بأيامه


والسنه بشهورها


وانا قلبي حديد


صدى


وعدى


حدود الاحتمال والممكن..


بتعب


لما يزيد التف من الدنيا عليا


واهى لغوه جديده


بتتكلم بيها


..وانا مش فاهم كالعاده


وكتابى مع الحزن كتبته


علي إيد مأذون مخصي


متخفي ف جلابيته


ويوميها إختار نور عيني ماهيته


وانا راضي أكل بالجزمة


واتعب واتعب


يمكن ألقي


بس انتى


كتير إتأخرتي.


هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

مش عارفه ليه حاسه انك بتستمتع بحزنك جدا ومع انك بتلوم حبيبتك انها اتاخرت حاسه انها لما تيجى مش هتفرح بيها عشان انت مستمتع بحزنك اللى انت حاسه ببعدها رغم انك بتشتكى من غيابها؟
انت فاهم انا عايزه اقول ايه؟
وكل ماأبدأموضوع جديد فى مدونتك يزيد احساسى انى قريتلك قبل كده ياترى مين؟